Gå direkt till textinnehållet

Därför bytte Nina Åkestam bransch

Veckans avsnitt av "Uppstickarna" gästas av ekonomidoktorn och Google-medarbetaren Nina Åkestam.

I det 25 avsnittet av podden "Uppstickarna" möter programledarna Johanna Snickars och Karin Bäcklund reklamprofilen, författaren och doktorn i ekonomi Nina Åkestam som precis börjat jobba på Google. 

I podden lyfter Nina Åkestam den ojämlika reklambranschen, lärdomar från sin utbrändhet, varför hon inte känner några chefer och tipsar om hur man bäst "gör" feminism.

Som liten ville Nina Åkestam bli en "affärskvinna med portfölj och klackar" och valde därför att läsa ekonomi på Handelshögskolan. I podden berättar hon om varför hon vantrivdes och valde reklambranschen istället. 

Nina Åkestam delar även med sig av sina insikter om utbrändhet och vad "jiddertid" egentligen innebär. 

För bara några månader sedan började Nina Åkestam dessutom på Google och i podden berättar hon varför hon bytte till techbranschen. 

I podden får vi även veta varför Nina Åkestam stämmer av med sin inre 85-åring och vilka frågor hon vill jobba med i framtiden. 

Publicerad 2018-12-19 06.43

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: