Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Därför bryter Tre samarbetet med Idol

Publicerad: 5 April 2007, 11:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Mobiloperatören Tre har tidigare sponsrat Idol i TV4. Men i år har operatören valt att bryta samarbetet.


- I den målgruppen som Idol vänder sig till är vi redan starka. På digital nedladdning av musik har vi en marknadsandel på 55 procent. Vi har istället ett behov av att bredda målgruppen och tittar på andra typer av samarbeten, säger Gina Azaric, marknadschef för konsumentmarknaden på Tre.

Vad för typ av samarbeten?

- Det är inget som är klart, men det blir inom sponsring och event.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.