Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dansk bank lanseras med printkampanj

Publicerad: 28 Januari 2009, 07:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Den danska banken Capinordic gjorde i september intåg på den svenska marknaden. I dag, onsdag, drar den första större kampanjen i gång med print som huvudmedium.


Kampanjen är framtagen av reklambyrån Monaco. Annonserna går i SvD och DN och dessutom blir det en panoramabanner på Di.se. Kampanjen, vars syfte är att locka sparare, rullar i tre veckor och avslutas med ett event i Stockholm.

Den första enheten har budskapet "Tryggare kan ingen spara" och ska ses som lite av en programförklaring. Cirka tio olika budskap har tagits fram.

- Vi vill få folk att börja spara pengar genom att säga att det får dem att må lite bättre. Det är nästan som att börja träna, man mår bra i kroppen och det är skönt att ha 50.000 kronor på banken, säger Björn Smedberg, ad på Monaco.

Monaco har tagit fram en ekorre som symbol för banken.

- Ekorren är en samlare. Många banker har spargrisen som symbol och då ville vi ha något annat.

Capinordic Banks mediebyrå är Scream.

Arbetsgrupp på Monaco: Staffan Örte, copy; Cia Otterström, originalare: Björn Smedberg, ad.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.