Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Daniel Nyhlén chefredaktör för Spybar-tidning

Publicerad: 10 maj 2002, 06:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:16

Svensk Damtidnings vimmelreporter Daniel Nyhlén blir chefredaktör för kändiskrogen Spy Bars nya medlemstidning Spy Bar Edition. Den annonsfinansierade tidningen ska också säljas via Interpress.


- Jag är en rätt van nattklubbsmänniska. Jag har jobbat inom kändispress på premiärer och krogar i tre, fyra år i Stockholm och känner till den miljön väl. Det var väl delvis därför de tycker att jag passar för jobbet, säger Daniel Nyhlén.

Spy Bar Edition ska handla om nattklubbslivet, kändisar och "allt som kretsar kring den världen". Tidningen ska komma ut med fyra nummer per år och distribueras gratis till Spy Bars 5.000 medlemmar. Hos Interpress kostar tidningen 39 kronor att köpa. Ambitionen med Interpressdistributionen är att sprida Spy Bars glans över hela riket.

- Spy Bar vill profilera sig utanför tullarna också. De flesta i landet vet vad Spy Bar är och det är kul för dem att få en doft av krogen genom tidningen.

En helsidesannons i Spy Bar Edition kostar 29.000 kronor.

Daniel Nyhlén blir i och med chefredaktörsuppdraget dubbelarbetande. Han har de senaste åren arbetat som vimmelreporter på svensk Damtidning. Den första juni lämnar han dock Allers förlag och går till Aftonbladet där han ska vara vimmel- och hovreporter.

Aftonbladet knöt också för ett tag sedan till sig Solos chefredaktör Kicki Norman som efterträdare till nöjesreportern Fredrik Virtanen som blir Aftonbladets reporter i New York.

Tia Jumbe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev