Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dagens Media lanserar sajtom digital marknadsföring

Publicerad: 8 Januari 2009, 16:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Dagens Media startar en sajt och ett nyhetsbrev om reklam och marknadsföring i digitala medier.


Dagensmedia.se/dig Siffrorna talar sitt tydliga språk. De senaste fem åren har annonsörernas investeringar i internet ökat med mellan 20 och 50 procent varje år, samtidigt som mediemarknaden som helhet har vuxit mellan 3 och 10 procent.

1999 var nätets andel av den totala mediekakan 2 procent - idag är den 15 procent.

Och under 2009, när mediemarknaden spås backa med 5 procent, förväntas nätet öka med 7 procent, och därmed växa sig större än reklamgiganten tv, enligt IRMs prognos. Bara dagspress kommer under 2009 att få en större andel av annonsörernas pengar.

Samtidigt som nätet fortsätter att växa kraftigt, finns det fortfarande en osäkerhet bland många marknadsförare kring hur man bäst använder internet som marknadsföringskanal.

Därför lanserar Dagens Media idag Dig, en undersajt till Dagensmedia.se, som ger dig som jobbar med marknadskommunikation inspiration, trender och de senaste nyheterna inom digital kommunikation och marknadsföring.

Dig uppdateras varje torsdag, då innehållet också skickas ut i ett nyhetsbrev. Initialt kommer alla att kunna läsa Dig, men snart blir sajten exklusiv för våra betalande prenumeranter.

Kontakta mig eller vår redaktör och dig-expert Ola Eriksson, på ola@dagensmedia.se, om du har idéer, frågor eller synpunkter rörande Dig.

Anmäl dig till Dig-nyhetsbrev här.

Läs Dig här.

Fredrik Svedjetun, chefredaktör Dagens Media

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.