Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dagens Media byter chefredaktör

Publicerad: 30 Maj 2008, 08:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Efter tio år lämnar chefredaktör Rolf van den Brink Dagens Media.


- Jag har valt att sluta 4 augusti 2008. Att tillsammans med vd Henrik Meerburg och försäljningschef Mathias Kallio varit med om att utveckla och bygga upp Dagens Media från ingenting till den ledande tidningen om marknadsföring och medieaffärer, har varit en fantastisk resa. Efter att ha sålt min del, har jag under det senaste året fortsatt att utveckla Dagens Media under den nya ägaren, men det var nu dags för mig att gå vidare till andra journalistiska utmaningar och nya utvecklingsprojekt, säger Rolf van den Brink.

Han kommer även att hjälpa till en del med Dagens Media framöver.

- Jag vill förstås bidra till tidningens fortsatta framgångar.

Fredrik Svedjetun, i dag nyhetschef, tar den 4 augusti över som tillförordnad chefredaktör och ansvarig utgivare. Han driver tidningen vidare med redaktionschef Tia Jumbe.

- Jag har jobbat med Rolf i tre år, och det har varit både roligt och lärorikt. När han nu väljer att gå vidare ska det bli spännande att tillsammans med Tia leda den fortsatta utvecklingen av Dagens Media, säger Fredrik Svedjetun

- Rolf har betytt ovärderligt mycket för Dagens Medias skapande och framgång, säger Henrik Meerburg, vd för Dagens Media.

- Hans betydelse och entusiasm kan inte överskattas. Att han väljer att gå vidare efter 10 intensiva år är kanske inte förvånande och det känns självklart att Rolf, trots att han slutar, fortsätter att leverera material till Dagens Media.

- Det är dags för Dagens Media att gå in i nästa fas som mer "etablerad" tidning och webb. Vi känner att vi har rätt bemanning i både Fredrik Svedjetun och Tia Jumbe att driva Dagens Media vidare. De har varit hos oss länge och vet precis vad vi är och vad vi behöver göra framöver, säger Henrik Meerburg.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.