Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dagens Arbete fräschar upp designen

Publicerad: 20 December 2001, 06:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Fackförbundstidningen Dagens Arbete genomgår en översyn av designbyrån A4. Syftet är att fila till tidningens layout.


- Det har gått fem år sedan sist och en gammal sanning säger att efter fem år har läsarna vant sig och journalisterna tröttnat. Skämt åsido: Det finns en del saker som fungerar mindre bra som vi vill rätta till, säger chefredaktör Hans Larsson.

Bland annat behöver ett större register av rubriktypsnitt, ett bättre sätt att presentera krönikörer och lyfta fram innehållet i tidningen. Även logotypen ingår i översynen.

- Det är inte aktuellt att ändra den, men vi ska lyfta fram så att hela namnet syns tydligare.

Det finns ingen exakt deadline för när den nya designen ska vara klar. Arbetet ska pågå första halvåret nästa år.

Dagens Arbete har en räckvidd i Orvesto Näringsliv på 160.000 läsare. Upplagan ligger på 580.000 exemplar.

Tidningen går till medlemmar i fackförbunden Metall, Industrifacket, Pappers- och Grafikerna.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.