Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Däckia väljer Attention

Publicerad: 27 Juni 2002, 11:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Däckkedjan Däckia väljer mediebyrån Attention och avslutar i och med det sitt samarbete med Mediekompetens.


- Attention är väldigt strategiskt inriktade och det var därför vi valde dem, säger Nina Westgerd, marknadschef Däckia.

Och fortsätter:

- Vi tittar med jämna mellanrum över våra leverantörrer och vi tror att Attention kommer att ta väl hand om oss, när vi nu behöver vidareutveckla vår kommunikation, säger Nina Westgerd.

I höst kommer Däckia lansera en helt ny positionerings- och mediestrategi, men Nina Westgerd vill i dagsläget inte berätta mer om den.

- Vi behöver se över vår kommunikation, det är en tuff bransch med allt större kedjebildningar och hårdare konkurrens.

Däckia köpte medier för ca 9 miljoner kronor brutto förra året.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.