Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Crescom går upp i Holy Diver

Publicerad: 18 Augusti 2008, 05:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Strategibyrån Crescom integreras i reklambyrån Holy Diver. Tre anställda följer med, däribland vdn Peter Granström som blir ansvarig för planning och strategi på Holy Diver.


Holy Diver köper inte Crescom, utan byrån går upp i Holy Diver mot att Crescoms två delägare även blir delägare i Holy Diver. Crescom har kunder som Expressen, Carnegie och TV4.

- Det är inte så att vi automatiskt får reklamuppdragen, utan Peter fortsätter med Cresomuppdragen, säger Andreas Grimelund, vd på Holy Diver.

Holy Diver blir efter sammanslagningen 17 medarbetare.

- Vi känner Peter sedan många år och det här handlar mycket om att det är rätt personer och rätt arbetssätt. Vi tycker om Crescoms sätt att arbeta med varumärken. Peter kände att han ville kunna ge sina kunder en annan typ av kreativt erbjudande och vi vill bli bättre på planning.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.