Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Credd går från svart till vitt

Publicerad: 11 Januari 2007, 04:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Efter uppdateringen av Credd.se ökar dagligen antalet besökare. Från att ligga på 15.000-35.000 besökare i månaden till 60.000-80.000. Sajten har bytt bakgrundsfärg och förösker få en bredare publik.


- Allt var dåligt, men vi hade bra innehåll. Nu är sidan gladare och roligare och bakgrunden är vit, säger Johan Blom, redaktionsansvarig på Credd.se.

Credd vill vara en ungdomsmetropol för besökare mellan 16-25 år. De vill särskilja sig från konkurrenten stureplan.se genom att sträcka sig utanför Stureplan och rikta sig till en yngre publik. Tanken är att i framtiden jobba med korrespondenter i andra städer. Först på listan är nattlivet i Malmö.

Uppdateringen av sidan har bland annat handlat om att förenkla navigeringen. Tanken att få ungdomar att själva klicka sig fram blev för svårt. Nu är artiklarna indelade i olika kategorier.

- Besökaren kan välja artiklar som bara handlar om en specifik klubb eller är skrivna av en viss skribent, säger Johan Blom.

Från början gick sajten under namnet Selected generation lifestyle, men bytte till Credd i oktober förra året för att nå en bredare publik. Redaktionen består av sex egenföretagare som hyrs av Credd, Inom ett par veckor kommer de att bilda ett aktiebolag tillsammans med webbutvecklare och ad från Stonesmart Development.

Topannonsen på Credd kostar 6.000 kronor per vecka och den minsta annonsen 2.000 kronor per vecka.

Karin Grahn-Wetter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.