Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Coop stuvar om – sociala medier-chefen får gå

Publicerad: 17 November 2014, 12:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:22

Coops sociala medier-ansvarige Hans Kullin får sluta efter en omorganisation.


Pr-konsulten Hans Kullin rekryterades 2012 till Coop Marknad för att leda livsmedelsjättens arbete med sociala medier. En tjänst som efter en omorganisering nu tagits bort.

– Ja det stämmer, jag slutade den 1 november. Just nu arbetar jag med ett projekt som egen konsult med min firma. Från och med januari vet jag inte riktigt, säger Hans Kullin till Dagens Media.

Vad föranledde omorganisationen?

– Jag kan inte uttala mig om avdelningens planer. Det är inte jag som ska prata för Coop längre. Men den rollen som jag hade försvann och då var det dags att sluta.

Ett av Hans Kullins huvuduppdrag var att göra Coop snabbare i sin kontakt med kunderna på nätet, något som han anser att han lyckades med.

– Vi var väldigt duktiga på att testa nya saker digitalt. Vi jobbade både med opinionsbildning och hanterade kundfrågor och kritik. Omvärldsbevkningen var vass och vi följde upp alla reaktioner i sociala medier. Jag tycker vi tog stora steg framåt.

Coop bekräftar för Dagens Media att det pågår en omorganisering på avdelningen för digitala kanaler. Enligt presstjänsten kommer sociala medier fortsatt att vara ett prioriterat område, men utöver det vill man inte uttala sig om avdelningens framtid.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.