Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Comvision rekryterar försäljningschef

Publicerad: 21 Augusti 2012, 11:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Comvision rekryterar en försäljningschef och seniorkonsult i Bobby Lundqvist från Springtime.


Ämnen i artikeln:

Springtime

Bobby Lundqvist, kommer närmst från Springtime. Där har han varit seniorkonsult med fokus på snabbrörliga konsumentvaror. Nu blir han seniorkonsult och försäljningschef på pr-och reklambyrån Comvision.

– Bobby har en kompetens som vi ville ha helt enkelt. Han har jobbat mycket med snabbrörliga konsumentvaror och är expert på mat, dryck och vin. Sådana kunder vi har fått och ska ha ännu mer av, säger Lars-Ola Nordqvist, vd på Comvision, till dagensmedia.se och fortsätter:

– Vi behövde någon som kunde ta ansvar och utveckla området. Bobby är en duktig konsult, men älskar dessutom att sälja och är duktig som försäljningsstrateg. Kombinationen av allt detta gjorde att vi såg en rekrytering av honom som spännande.

Enligt Lars-Ola Nordqvist är rekryteringen av Bobby Lundqvist en del i företagets fokusering på just försäljning.

– Vi har tittat väldigt mycket på hur man kan förstärka försäljningen inom en pr-byrå. Det är ett svårt område, alla konsulter är inte lämpade att sälja. Därför sätter vi stort fokus på att strukturera försäljningen och tar ett nytt grepp med en försäljningschef, säger han.

Lars-Ola Nordqvist säger att företaget kommer att stärka upp organisationen med ytterligare fyra konsulter under året, speciellt som byrån har flera nya samarbeten på lut.

–  Vi kommer bland annat att göra en stor satsning inom destination branding och resesektorn. Vi håller på att inleda ett nytt samarbete med en internationell organisation, så det kommer att ske en del rekrytering, säger han.

Bland Comvisions kunder syns bland annat Panasonic och Airbus.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Springtime

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev