Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Compaq till Initiative Universal

Publicerad: 19 November 2001, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Compaq börjar handla medier via Initiative Universal. Därmed säger it-jätten upp avtalet med Gester & Co och Mediakontakt. (Uppdaterad)


- Det är ett internationellt beslut. Det tidigare samarbetet med Gester & Co

och Mediakontakt fungerade utmärkt, säger Gunilla Lundqvist, reklam- och

varumärkeschef, på Compaq.

Vad ska byråbytet leda till?

- Vi får se vad samarbetet leder till.

Affären är värd 40-50 miljoner kronor brutto i medieinvesteringar per år för

Initiative Universal.

Samarbetet omfattar allt från analys till medieköp med tonvikt på den

strategiska rådgivningen, enligt ett pressmeddelande.

I arbetsgruppen för Compaq ingår Jimmy Bolander, printrådgivare, Igor

Treutiger, tv-rådgivare och Christian Hess, internetrådgivare.

Compaq har fattat ett globalt beslut om att använda konstellationen Initiative

Universal och FCB som i Sverige representeras av reklambyrån Fältman & Malmén,

som sedan drygt ett år jobbar med Compaq.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.