Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Comhem skrotar dockorna

Publicerad: 24 Februari 2009, 09:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Comhem sparkar ut reklambyrån Tempel och skrotar dockfilmsmanéret. King blir ny huvudbyrå. "Dockorna har fungerat utmärkt men vi har en ny affärsplan", säger Annika Sten-Pärson, marknadsdirektör på Comhem.


Comhems mediebudget uppgick till 177 miljoner kronor brutto förra året. Bolaget har nu bestämt sig för att byta reklammanéer och upphandla ett flertal nya byråer.

Reklambyrån Tempel åker nu ut till förmån för King.

- Dockorna har fungerat utmärkt, ingen skugga på dem. Men ledningen har gjort en ny affärsplan och sett över hur vi vill positionera oss. Detta är en följd av det, säger Annika Sten-Pärson.

Samtidigt börjar Comhem jobba med dm-byrån Roi Division.

- Det är en konsekvens av att vi valde King, eftersom de båda har haft samarbete länge, säger Annika Sten-Pärson.

Ny partner är också desginbyrån Identity Works.

- Många har upplevt att våra förpackningar och manualer har varit lite krångliga. Vi vill se över det och har gett uppdraget till Identity Works, säger Annika Sten-Pärson.

Comhems mediebyrå är OMD.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.