Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Com hem tar in Keybroker - Relevant Traffic åker ut

Publicerad: 26 Februari 2008, 12:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Com hem byter partner för sin sökannonsering. Med start första mars blir det Keybroker som ska ta hand om Com hems sökannonsering.


-Rent krasst handlar det om att öka försäljningen, det är det enkla målet att sätta upp. Vi har jobbart med Relevant Traffic i två år och det har fungerat bra, men jag känner att det finns mer potential att utnyttja, säger Fredrik Sjöström, ansvarig för digitala medier hos Com hem.

Com hem kommenterar inte hur stor del av försäljningen som sker per säljkanal och är därmed tysta om andelen för nätförsäljningen. Men Fredrik Sjöström medger att sökannonsering är extremt viktigt.

-Sök står för nästan hälften av vår digitala mediebudget i dag.

Han har märkt av att sök blivit allt mer populärt den sista tiden och att sökordsannonsering därmed börjat bli en allt dyrare marknadsföringskanal.

-Vi har ju många konkurrenter och på breda ord kan vi märka att det drar i väg i pris. Där har Keybroker ett mer long-tail-tänkande och vi kommer jobba med fler ord som inte blir lika dyra. Men självklart kommer vi finnas med på de breda orden också.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.