Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Collector ökar trycket

Publicerad: 4 maj 2009, 07:40
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:27

Med annonser i Dagens industri ska Collector skapa större kännedom kring sitt varumärke. Kampanjen har tagits fram i samarbete med Forsman & Bodenfors.


Sedan en tid tillbaka har det varit klart att Collector, som erbjuder en rad finansiella tjänster som inkasso och fakturaköp, kommer att vara namnsponsor av damtennisturneringen i Båstad i sommar. Men fram till dess, och till och med slutet av augusti, kommer företaget att synas flitigt i Dagens industri.

- Vi har talat länge om att göra oss mer välkända i branschen och kände att det var ett ypperligt läge gå ut med en kampanj nu när andra annonsörer har tryckt på pausknappen, säger Charlotta Oom, marknadschef.

Annonserna i Dagens industri och DI Weekend bygger i ett inledande skede på mer generella budskap, för att senare var hårdare inriktade på att rekrytera nya kunder. Bland annat kommer potentiella kunder att kunna boka en bakelse som Collector delar ut i samband med ett möte.

- Det har varit väldigt viktigt för oss att ha en stark koppling mellan säljavdelningen och marknadsavdelningen. Vårt mål är i grund och botten att komma ut och träffa fler kunder, säger Charlotta Oom.

Formspråket i annonserna kommer under hela sommaren att vara det samma.

- Vi vill sticka ut och har till exempel försökt undvika färger som blått, grönt och grått som är vanliga och slätstrukna. I stället har annonserna en mer kvinnlig sida med lite magasinkänsla och alltid en stor uppseende väckande rubrik.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.