Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Coca-Colas chefsrokad påverkar inte mediestrategin"

Publicerad: 22 Januari 2002, 08:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Coca-Cola Sveriges vd och marknadsansvarige Peter Åsberg har gått till samma tjänst i Finland. Ersättaren i Sverige är ingen mindre än hans finska företrädare Catharina Stackelberg. Vd-rockaden kommer dock inte att få några direkta återverkningar på mediestrategin, enligt nya Sverige-vdn.


- Inga stora förändringar är att vänta även om jag naturligtvis kommer att vara alert för vad som händer på mediemarknaden, säger Catharina Stackelberg.

Vad är skillnaden mellan den svenska och den finska marknaden?

- Det är ganska likartade marknader. Den största skillnaden är att marknaden i Sverige är mycket större.

Vilken blir din viktigaste uppgift hos Coca-Cola i Sverige?

- Företaget har varit väldigt framgångsrikt i Sverige och min uppgift är att se till att vi fortsätter växa.

Hur kommer det sig att du och Peter Åsberg bytte jobb med varandra?

- Coca-Cola erbjuder möjligheten att praktisera ledarskap på främmande marknader och det ville både jag och Peter prova på. Jag har också hunnit med att jobba i Danmark.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.