Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Coca-cola och MTV i nordiskt samarbete

Publicerad: 17 Juni 2002, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Cola-cola startar i dagarna en nordisk kampanj på Internet. Kampanjen som heter "Let the music move you" bygger på att besökarna kan vara med och tävla om resor och biljetter till konserter. Tävlingen körs i samarbete med MTV och går ut på att låta folk remixa aktuella poplåtar.


- Det är en större sommarpromotion som också är till för att öka försäljningen. Det är ju ganska naturligt för oss att gå hårt på sommaren, säger Richard Sjöberg, informationschef på Coca-cola.

Samtidigt följer läskedrycksjätten upp den kampanj som gått i tv sedan en och en halv månad tillbaka med att synas utomhus i tre veckor framöver.

- Tanken är att sätta in Coca-cola i olika sommarsituationer och på så vis öka försäljningen, säger Richard Sjöberg.

Hur mycket pengar Coca-cola lägger på kampanjerna vill Richard Sjöberg inte berätta.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.