Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Coca-cola nöjd med NRJ-sponsring

Publicerad: 31 Januari 2002, 05:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

NRJ-galan på Hovet nyligen var ett av Coca-cola Sveriges större sponsringsåtaganden. Coca-colas informationsansvarige Richard Sjöberg säger att eventet nådde "mycket goda resultat".


- Det var ett otroligt bra arrangemang. Vi kunde bjuda på en upplevelse som går över en slutvinjettsbild, en högre kvalitet i själva evenemanget. Vi hade inte bara en skylt på scenen utan en häftig discjockey, dansare och barpersonal. Det tror jag var otroligt viktigt, säger han.

Coca-cola var ensam sponsor på galan och fick således en hel del utrymme till förfogande. Galan puffades för både i Kanal 5, där den också direktsändes med 200.000 till 250.000 tittare, samt i värdradiostationen NRJ. I båda fallen var Coca-cola med som presentatör.

På plats på galakvällen i Hovet den 21 januari hade Coca-cola dansare och barpersonal i Coca-colakläder. Dessutom hade Coca-cola en discjockey och syntes i alla monitorer vid sändningsuppehåll. Publiksiffran var 7.500.

Coca-cola valde att gå in som sponsor på NRJ-galan eftersom värdena stämmer med läskedrycken.

- Galan associerade oss till rätt värden: Musik och ungdom.

Hur mycket åtagandet kostade och hur de exakta resultaten ser ut vill Richard Sjöberg inte avslöja.

- Men det har varit en bra investering som nått mycket bra resultat, säger han.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.