Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Coca-Cola lanserar iste i tv

Publicerad: 3 April 2002, 06:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Med en samplingskampanj och reklam i TV3, ZTV och Kanal 5 ska Coca-Cola lansera istedrycken Nestea.


- Iste är redan en stark trend i övriga Europa, nu vill vi att de svenska konsumenterna ska upptäcka drycken, säger Victoria Kjell, produktchef för Nestea på Coca-Cola.

Målgruppen nås bäst genom satellitkanalerna, enligt Victoria Kjell.

- Vi tror att de som är intresserade av Nestea framförallt tittar på de kanalerna.

Nestea kommer att lanseras med en internationell reklamfilm på törstsläckartema, med payoffen "When refreshment can´t wait". Tv-kampanjen inleds i mitten av april. En samplingskampanj kommer att pågå löpande under våren.

Nestea lanseras gemensamt av Coca-Cola och Nestlé, genom det gemensamma marknadsföringsbolaget Beverage Partners Worldwide.

Mediebyrå är Initiative Universal.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.