Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Coca-Cola byter slogan

Publicerad: 15 januari 2009, 12:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:24

Läskjätten Coca-Cola överger sin slogan "The Coke Side of Life".


Coca-Cola har använt sin slogan "The Coke Side of Life" i tre år, då man övergav "Always Coca-cola".

Enligt Wall Street Journal ska Coca-cola inom kort gå ut med en global reklamkampanj, under en ny payoff "Open Happiness". Enligt tidningen hoppas Coca-cola att det ska ge positiva vibbar i dessa svåra tider.

Nästa vecka ska kampanjen gå upp i USA, i print och utomhus. Lagom till Superbowl ska den följas upp med tv-reklam, skriver Wall Street Journal.

Coca-cola har nyligen bestämt sig för att banta antalet byråer i Europa som jobbar med den röda colan, från 20 till fyra. Wieden & Kennedy Amsterdam, Mother London, McCann Erickson Spain och Senior Rushmore Madrid är byråerna som får vara kvar.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.