Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 15 januari 2009, 12:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:24
Läskjätten Coca-Cola överger sin slogan "The Coke Side of Life".
Coca-Cola har använt sin slogan "The Coke Side of Life" i tre år, då man övergav "Always Coca-cola".
Enligt Wall Street Journal ska Coca-cola inom kort gå ut med en global reklamkampanj, under en ny payoff "Open Happiness". Enligt tidningen hoppas Coca-cola att det ska ge positiva vibbar i dessa svåra tider.
Nästa vecka ska kampanjen gå upp i USA, i print och utomhus. Lagom till Superbowl ska den följas upp med tv-reklam, skriver Wall Street Journal.
Coca-cola har nyligen bestämt sig för att banta antalet byråer i Europa som jobbar med den röda colan, från 20 till fyra. Wieden & Kennedy Amsterdam, Mother London, McCann Erickson Spain och Senior Rushmore Madrid är byråerna som får vara kvar.