Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Cloetta utmanar Malaco med nyttigt godis och jättekampanj

Publicerad: 7 Maj 2008, 10:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Förra året kom Malacos "nyttiga" godis Truly. Cloetta kontrar nu med sin naturliga produkt Tutti Frutti Naturals. Lanseringskampanjen blir en av Cloettas största någonsin.


Malaco Truly lanserades förra året med nytt reklammanér. Bland annat sponsrade produkten programmet Gossip Girl och har lottat ut en shoppingresa till New York med modebloggaren Elin Kling.

Denna månad kommer ytterligare en produkt gjord utan artificiellt sötningsmedel, färgämnen eller konserveringsmedel: Tutti Frutti Naturals De två smakerna är Nordic Berries och Sunny Fruits.

- Malaco är inne i en intressant nisch, med hälsoaspekten. Men vi vill kommunicera att smaken av färsk frukt kommer i första hand, sedan är det ett mervärde att vi bara har naturliga ingredienser, säger Anna Hellström, kategorichef på Cloetta Fazer.

Den primära målgruppen är kvinnor i 30-årsåldern. Lanseringskampanjen rullar ut i print, dagspress, internet och utomhus.

- Dessutom har vi ett eventteam som är ute hela sommaren, som ska arbeta mycket med sampling. Vi har också en köpa och få-kampanj med Aftonbladet på Öland och Gotland i sommar, säger Anna Hellström.

Kan det bli fler smaker?

- Ja, det kommer det absolut bli. Vi har fler i vår pipeline.

Kampanjen i butik har redan startat i och med lanseringen den första maj, men mediekampanjen drar igång i juni och sträcker sig över hela sommaren.

Samtidigt gör Cloetta Fazer en stor kampanj för hela sitt sortiment under parollen The Big Five.

Vad kostar kampanjen?

- Det vill jag inte kommentera.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.