Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Cloetta hämtar produktchef från Lynxeye

Publicerad: 10 April 2007, 03:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Snaskbolaget Cloetta Fazer värvar en produktchef från varumärkeskonsulten Lynxeye. Idag tar Johan Lind över som produktchef för varumärken som Tutti Frutti, Marianne, Salta Katten och och Tyrkisk Peber.


- Det ska bli spännande att få följa affären från idé till konkret resultat i form av försäljning. Konfektyrbranschen lockar särskilt med sin höga produktutvecklingstakt, många nyanseringar och den tuffa konkurrensen. Det finns stort utrymme för kreativitet, säger Johan Lind.

Han ersätter Anna Hellström som i höstas blev utsedd som kategoriansvarig för produktområdet socker på Cloetta. Johan Lind ska rapportera till Anna Hellström.

Din främsta utmaning?

- Se till att vi lyckas bra i lanseringar av kommande produkter. Vi har en hel del spännande på gång men samtidigt är konkurrensen mellan nyintroduktioner hård ute i handeln.

Hur gick det till när du fick jobbet?

- Kontakten initierades sent i höstas av talangnätverket Nova 100.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.