Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Clear Channel rekryterar kreativ chef från Metro

Publicerad: 5 Maj 2008, 08:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Utomhusbolaget Clear Channel inrättar en ny tjänst - kreativ chef. Personen som ska göra jobbet hämtas från Metro.


Det är Annaqie Rickman, affärsutvecklare på Metros marknadsavdelning, som går till Clear Channel och får den nya rollen som creative director, kreativ chef.

- Jag har sett att vi verkligen behöver mer resurser till säljarna. Nu får de en övergripande kontroll, eller funktion, som hjälper dem att vinna pitcher kontra andra medier och vår konkurrent, säger Alexis Logothetis, försäljningsdirektör på Clear Channel, till Dagens Media.

Annaqie Rickman har tidigare arbetat som new business-chef på Metro. Efter en tid på mediebyrån PHD gick hon tillbaka till Metro, där hon blev affärsutvecklare.

Utöver att hjälpa till vid pitcher, ska Annaqie Rickman bidra med nya idéer som kan öka försäljningen, samt agera resurs till Clear Channels säljare i större affärer.

- Ibland tittar vi bara på att sälja våra vanliga ytor och våra vanliga paketeringar. Annaqie har en specialistkompetens som jag var intresserad av. Hon ska hjälpa säljarna att boosta affärerna och få in nya pengar.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.