Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Clear Channel-avhoppare startar medieförmedling

Publicerad: 6 Februari 2008, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Niklas Borg blir försäljningschef på Reklammarknaden.se. En nätbaserad förmedlingstjänst för osålt medieutrymme som lanseras i slutet av februari.


Reklammarknaden.ses affärsidé är att förmedla osålt medieutrymme. Försök att starta denna typ av tjänst har gjorts förut, men enligt Niklas Borg har Reklammarnaden.se en ny infallsvinkel på sin tjänst.

- Tidigare tjänster har fokuserat väldigt mycket på säljarens, mediernas, behov att bli av med osålt annonsutrymme. Vi vänder på det utgår från vad annonsören vill köpa i sista minuten, säger han.

Niklas Borg har jobbat på Clear Channnel i sju år och kommer senast från en tjänst som storkundssäljare. På Reklammarknaden.se blir han försäljningschef och blir tillsammans med vdn Mattias Molander med om att dra igång sajten som lanseras i slutet av februari.

- Tjänsten kommer att vara helt nätbaserad, men förmedla utrymme i traditionella medier. Print, dagspress, kvällspress, magasin, radio och utomhus.

Enligt Niklas Borg har flera aktörer visat intresse för tjänsten, men han vill inte säga vilka då inga avtal är skrivna än.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.