Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Citysälj ökar 15 procent

Publicerad: 11 Februari 2009, 07:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Säljbolaget Citysälj ökade sin försäljning under perioden september 2007 och augusti 2008. Men vinsten vändes samtidigt till förlust.


Citysälj säljer prenumerationer och platsannonser åt morgon-, populär-, fack- och branschpress. Under 2008 stängde Citysälj sitt kontor i Göteborg.

-För ett år sedan expanderade vi till 47 tjänster i Stockholm. Vi har använt Göteborgskontoret efter behov, mest på kvällar. Nu när vi ökat bemanningen i Stockholm finns inte längre behovet att ha ett Göteborgskontor, sa vice vd:n Niclas Högfeldt till Dagensmedia.se i juli.

Omsättningen under 2007/2008 landade på 15,4 miljoner, vilket är 14 procent högre än 2006/2007. Däremot föll resultatet och bolaget gjorde en förlust på drygt 50.000 kronor. Sedan tidigare år fanns drygt en halv miljon i kassan, som överföres till nästa räkning.

Dessutom har man sagt upp två annonssäljare samt en säljledare på b2b-sidan. Samtidigt har många befintliga kunder fokuserat mer på telemarketing mot konsumenter, vilket är bolagets största affärsområde. Enligt bokslutet planerar man därför att rekrytera under 2009.

Under perioden hade Citysälj, enligt bokslutet, i snitt 33 anställda. Lönekostnaderna uppgick till 8,4 miljoner kronor.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.