Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Citymail vill öka kunskapen om dr

Publicerad: 16 Januari 2007, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Postföretaget Citymail har startat en avdelning med uppgift att analysera brevlådans roll i mediemixen. Målet är att få en ökad förståelse för dr.


Citymails affärsutvecklings- och marknadsdirektör, Lars Andersson, berättar att målet med den nya avdelningen är tredelat.

- Första målet är att dra nytta av de erfarenheter och den kompetens vi har inom dr och ge den till våra kunder. Det andra målet är att ställa ett positivt krav på våra kunder att de måste utvärdera, och det tredje målet är att positionera Citymail som en aktör som kan hjälpa kunderna med analys, säger Lars Andersson.

Avdelningen upprättades under slutet av 2006 och hittills har de hunnit genomföra cirka 25 olika mätningar. Bland annat för Toyota och H&M.

- Tjänsten har mottagits mycket väl, och det visar att vi är duktiga på att utveckla tjänster som kunderna gillar.

Avdelningen är ett samarbete mellan Citymail Sverige, Citymail Danmark och Posten Norge. I Sverige och Danmark sitter två anställda på respektive kontor och i Norge sitter sju.

Erik U:son Dahlström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.