Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

City ökar upplagan

Publicerad: 29 Maj 2008, 08:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Stockholm City fortsätter att vara nummer två och tappar mer än konkurrenten Metro Stockholm i Orvesto Näringsliv. Men vd Anders Kvarby tror på en snar vändning eftersom tidningen har ökat upplagan sedan nedläggningen av Punkt SE.


I mätningen backade Stockholm City med drygt 14 procent och hade en räckvidd på 171.000 läsare, jämfört med Metro Stockholm som tappade 11 procent och nådde 216.000 läsare i mätningens målgrupp.

- Det är naturligt att vi går ner i Orvesto Näringsliv eftersom vi har tappat totalt antal läsare på grund av en lägre upplaga under perioden. Men nu är vi på väg uppåt eftersom det numera bara finns två tidningar på Stockholmsmarknaden, säger Anders Kvarby.

Sedan Punkt SEs nedläggning för en dryg vecka sedan har Stockholm City ökat upplagan med 10.000 - 15.000 exemplar. Upplagan är numera omkring 275.000 exemplar.

- Vi kommer inte att göra några förändringar i samband med tappet nu. Den ökade upplagan kommer att öka räckvidden också, säger Anders Kvarby.

Ni relanserade nyligen tidningen, betyder tappet att ni är på fel väg?

- Nej, vi är nöjda med relanseringen och det fungerar bra att jobba med läsarenkäter, men att mäta resultat är för tidigt.

(Arikeln korrigerad. Upplagan ökade med 10.000-15.000 ex och inget annat. Rolf van den Brink, chefredaktör)

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.