Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Citroën kör 70 annonseri DN - på en vecka

Publicerad: 13 Maj 2008, 09:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Franska Citroën lanserar sin bil C5 med en bombmatta av annonser i Dagens Nyheter. - Under en vecka är det uppåt 70 annonser, initialt bygger vi hela kampanjen i DN, säger reklamchef Valérie Rzasnicki.


Kampanjen gick upp igår med helsidor på sidan tre och fem samt ett flertal pluggar.

- Pluggarna avancerar. Igår fick man se lite grann, i dag ytterligare en del och imorgon lite till. Vi har en hiskelig massa annonser i alla delar.

Kampanjen går även i tv, dagspress och magasin. Dessutom har webbyrån Creuna tagit fram en kampanjsajt.

- Det här är en bil som andas kvalitet och design och det vill vi få ut i hela ledet, både i valet av kanaler och i kreation, säger Valérie Rzasnicki.

Fick ni bra pris?

- Det kan vi låta vara osagt. Men det är en bra kanal med trovärdighet om man ska nå ut i Stockholm.

Citroëns reklambyrå är Granath Euro RSCG och mediebyrå är Vizeum.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.