Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Citroën droppar Mediaedge för Vizeum

Publicerad: 22 Januari 2007, 09:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Biltillverkaren Citroën har valt ny mediebyrå. Uppdraget gick till Aegis-nätverket och mediebyrån Vizeum. Därmed tappar Mediaegde CIA kontot.


Citroën drog igång upphandlingen i slutet av sommaren förra året. Men vilka byråer som var med i pitchen vill inte Valérie Rzasnicki, reklamansvarig på Citroën, avslöja. Avgörande för valet var mediepriser, byråarvode, strategi, kreativitet och arbetsgrupp.

- I linje med vår inköps- och kvalitetspolicy så gör vi en upphandling var tredje till fjärde år. Vi har vägt samman alla faktorer och gjort den här bedömningen, säger Valérie Rzasnicki.

Huruvida byråbytet medför några förändring i mediemixen är för tidigt att säga. Citroën investerade förra året 103 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar. Huvudmedium är dagspress följt av tv.

Citroëns reklambyrå är Granath Euro RSCG.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.