Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Citat säljer Traffic

Publicerad: 14 November 2008, 07:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Kommunikationskoncernen Citat säljer reklamproduktionsbolaget Traffic till medarbetarna. "Vi vill fokusera på vår kärnaffär", säger Timo Lepistö, vd för Citat och koncernchef för Edita.


- Det innebär att vi koncentrerar vårt erbjudande inom marknadskommunikation under varumärket Citat Marcom, fortsätter Timo Lepistö.

Flera av medarbetarna på Traffic har gått ihop och köpt bolaget av Citat.

- Det var ganska klart att vi skulle sälja Traffic när vi köpte Citat. Traffics affär skiljer sig från det vi är ute efter. De är underleverantör till kreativa reklambyråer, medan vi vill arbeta med helhetslösningar direkt mot slutkunder, säger Timo Lepistö.

Citat Marcom gör reklam och reklamproduktion, marknadsanpassningar, bildhantering och kan fungera som en resurs för marknadsavdelningar.?

Den finska kommunikationskoncernen Edita köpte Citat i juni i år. Edita har verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Ukraina och Indien.

Nyligen blev det klart att Citat vd Dan Sehlberg lämnar bolaget för att istället bli vd på Getupdated.

- Han kommer inte att ersättas för vd-tjänsten på landsnivå tas bort, säger Timo Lepistö.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.