Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

CIA vinner optik-konto

Publicerad: 13 November 2001, 09:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Mediebyrån CIA ska framöver hantera optikerkedjan Direkt Optiks medieinvesteringar. Det Göteborgsbaserade företaget har tidigare inte haft någon mediebyrå.


- Vi har skött medieköpen själva tidigare och det har inte riktigt fungerat. Vi

vill helt enkelt att det ska skötas mer professionellt, säger Direkt Optiks

marknadschef Wayne Wright.

Optikkedjan har ett tjugotal butiker runt om i Sverige, och huvuddelen av

medieinvesteringarna görs i dagspress. Wayne Wright uppskattar medieköpen till

5,5 miljoner kronor netto på årsbasis.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.