Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

CIA och Aftonbladet tar tag i pressens undersökningsproblem

Publicerad: 27 maj 1999, 07:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:33

På måndag morgon avslöjar CIA Media Marketinggruppen tillsammans med Aftonbladet ett nytt sätt att komma tillrätta med pressens problem att redovisa räckvidd och upplaga.


TV levererar snabba siffror genom MMS och radion får fram snabb statistik till

sina annonsörer genom Ruab. Enligt annonsdirektör Peter Söderstam på

Aftonbladet handlar det om att ta ett initiativ i den fråga som pressen under

lång tid har fått kritik för: räckviddsfrågan och problemet att leverera snabba

upplagesiffror till annonsörerna.

- Vi vet att det här är en känslig fråga och det kommer inte att bli

problemfritt från start men vi vill gärna ta det här initiativet, säger

Söderstam. Tanken är naturligtvis att få med alla andra och skapa ett gemensamt

sätt för pressen.

Även Thomas Juréhn på CIA är optimistisk om projektet.

- Vi hoppas att det här ska få stor effekt på medieköpen inom pressektorn,

säger Juréhn.

Enligt Peter Söderstam kommer det nya systemet att tas i bruk omgående på

Aftonbladet.

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.