Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

CIA köper Added Value Group

Publicerad: 11 November 1999, 09:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Tempus Group som äger CIA Medianetwork, har köpt The Added Value Group, ett europeiskt konsultföretag inom marknadsföring.


Tanken med affären är att CIA och Added Value ska samarbeta i olika projekt för

att "skapa synergieffekter inom allt som rör framtagandet av kunders

varumärken samt kommunikationen av dem", enligt ett pressmeddelande från CIA.

Added Value specialiserar sig på att hjälpa företag att bygga varumärken för

att öka omsättningen. Företaget har kontor i London, Paris, Hamburg, Milano,

Kapstaden, Sydney, Melbourne och Hong Kong. Företaget fakturerar för drygt 220

miljoner och har 300 anställda. På kundlistan finns Unilever, South African

Breweries, Kodak, Coca Cola, Shell och Ericsson.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.