Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

CIA-avhoppare startar egen mediebyrå

Publicerad: 3 December 2001, 14:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

"Lite bättre än branschen i stort". Så vill den nya mediebyrån Bright Media Agency tona fram. Byrån startas av tre rådgivare från CIA Sweden.


Bakom Bright Media Agency står Jonas Hansson, tidigare tv-chef och Peter Lundin

projektledare på CIA Sweden i Göteborg samt Johan Reimers, koordinator för

Norden på CIA Sweden i Malmö.

- Vi kom på att vi ville hitta en miljö där det finns möjligheter att jobba

närmare kunderna, säger Jonas Hansson, vd för Bright Media Agency.

Så vad står namnet Bright Media Agency för?

- Det står för att det finns utrymme för en mediebyrå som jobbar innovativt och

har en engagerad syn på mediefrågor.

Vad menar du med det?

- Vi tror att en djupare analys och förankrad konsumentinsikt gör det möjligt

att veta när och var konsumenten är redo för budskapet.

Bright Media Agency ska anställa ytterligare tre personer på kontoren som

ligger i Malmö och Göteborg. Men några uppdrag tyckt inte vara klara.

- Vi har suttit i karantän sedan i augusti och har inte pratat med några

kunder. Däremot har en del hört av sig till oss.

Vilka slags kunder söker ni?

- Vi vill jobba med kunder med höga krav på strategi och som tycker om att

jobba nära sin mediebyrå. Vi får en tung lutning mot strategi men erbjuder

full service.

Om man jämför med er byråer som finns. Vilken är ni mest lik?

- Vi liknar inte någon annan.

Sandberg Starcom brukar ju profilera sig som en strategisk byrå. Vad skiljer er

från dem?

- Vi vill göra allting lite bättre än branschen i stort. Ambitionen är inte att

revolutionera branschen.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.