Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Chili ska få fart på ny Läkerol-tablett

Publicerad: 31 Augusti 1999, 04:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Konfektyrföretaget Leaf lägger uppskattningsvis fem miljoner kronor brutto i medieköp i en kampanj som ska få ungdomarna att börja tugga Läkerol i allmänhet och den nya tabletten Cisali i synnerhet. Bland annat ska ungdomstidningen Chilis "ambassadörer" dela ut smakprover i 500 skolor.


- Våra analyser visar att vi måste få med oss ungdomarna, säger Jonas Welander,

produktchef på svenska Leaf.

Kampanjen startar i mitten av september. Förutom annonser i fackpress och på

Internet, går Leaf tungt i TV under två veckor. Trots en ung målgrupp, 15-29

år, köpte Leafs mediebyrå Mediasupport inte utrymme i typiska ungdomskanaler

som MTV och ZTV.

- Vi räknar med att nå ungdomarna i TV3, TV4 och Kanal 5, säger Jonas Welander.

Han påpekar att kampanjens huvudsyfte är att få så många som möjligt att smaka

på den nya tabletten.

Därför delar Leaf också ut smakprover i landets 200 största matbutiker. Totalt

räknar Leaf med att dela ut 300.000 smakprover.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.