Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Chic smygstartar på nätet

Publicerad: 29 Maj 2008, 10:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Charlotta Flinkenbergs tidning Chic lanseras 17 juni. Pappersutgåvan ska kompletteras med en sajt med exklusivt material, som smygstartar idag.


Charlotta Flinkenberg beskriver Chic som "ett magasin som är snabbare än en modetidning, men snyggare än en vanlig kändistidning".

Det första numret kommer den 17 juni. Chic ges ut varannan vecka och Charlotta Flinkenberg siktar på en upplaga på 70.000 exemplar.

På Chics sajt finns just nu endast chefredaktörens blogg. Tanken är att fylla sidan med fler bloggar, ständigt uppdaterade kändis- och nöjesnyheter, omröstningar och modejobb.

- Vi produceras mycket exklusivt material för Chic, vi gör egna intervjuer med kändisar och egna modejobb. Det som inte får plats i tidningen kommer att läggas på sajten, säger Charlotta Flinkenberg.

Chic letar för tillfället efter en webbredaktör.

- Läsarna ska också kunna läsa de första 15-20 sidorna i senaste numret av Chic på sajten, säger hon.

Chic ges ut av Allers, som även äger Spray. Det är också Spray som ska står för Chics annonsförsäljning på nätet.

Vad ska vi kalla din tidning egentligen? Kändistidning? Modetidning?

- Egentligen är det rätta ordet shoppingtidning. Men jag vill kalla den för trendistidning. Den handlar ju om trender och kändisar. Ni kan få vara med och lansera ett nytt ord.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.