Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Chefredaktör får totalansvar på Corren

Publicerad: 27 Januari 2009, 08:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Correns chefredaktör, Ola Sigvardsson, får utökade befogenheter och blir chef både för marknad och försäljning. "Man får prioritera och delegera", säger han till Dagens Media.


- För att utrycka det klart så får jag ansvar för hela tidningen, inte bara redaktionen, säger Ola Sigvardsson.

Låter som att det blir mycket jobb?

- Det kan det nog bli men man får välja att prioritera och delegera.

Varför har ni valt den här lösningen?

- Beslutet är taget på koncernnivå men jag tror att det finns fördelar att en och samma person har överblick över ett tidningsföretags hela situation. Det är klart att det är en tung arbetsbörda men samtidigt får jag en insyn och insikt som är mycket större.

Är det alltigenom lämpligt att en och samma person har ansvar för annonsförsäljningen och det redaktionella arbetet?

- Hur menar du då?

Frågan om reklam på redaktionell plats och andra kreativa annonssamarbeten är ständigt aktuell.

- Det finns naturligtvis en konflikt i att en person har både det kommersiella och det publicistiska ansvaret. Men konfliktytor finns överallt i vårt arbete, i det dagliga redaktionella arbetet också. Det här adderar ännu en konfliktyta, men det är fel att antyda att det på något sätt skulle sudda ut gränserna.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.