Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Chef relanserar sajten - vill nå 350.000

Publicerad: 13 Maj 2008, 08:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

I dag lanserar tidningen Chef sin nya hemsida. Ambitionen är att nå samtliga Sveriges 350.000 chefer.


Chefs nya sajt. Tidningen Chef har 164.000 läsare i månaden, enligt Orvesto helår 2007. Nu vill man nå dubbelt så många, vilket enligt tidningen är samtliga chefer i Sverige.

Den nya sajten har premiär i dag och ska innehålla ett forum för chefer, gratis rådgivning från experter, bloggar, krönikor, samt material från pappersutgåvan.

- Vi lanserade en nya sajt i mars förra året och när jag började i höstas kände jag att vi måste göra något åt navigeringen om vi vill få fart på trafiken. Det var svårt att hitta vårt material. Nu har vi lyft fram allt på förstasidan, säger chefredaktör Camilla Jonsson.

Sajten är gjord av webbyrån Söderhavet. Mattias Svensson stod för koncept och Pontus Hellgren för design.

- Vi fokuserar på nytta snarare än nyheter. En chef måste anställa, sparka folk, löneförhandla, skriva avtal och så vidare. Sedan ska vi krydda med inspiration.

Är 350.000 besökare ett realistiskt mål?

- Ja, det är klart att det är. Det kan verka kaxigt men vi har absolut potential. Vi har redan 160.000 läsare som på något sätt betalar för tidningen. Men nätet är öppet för alla.

Sajten ska marknadsföras i tidningen och med banners på nätet.

- Detta ligger helt rätt i tiden. Både läsare och annonsörer vill ha nischade sajter och vi är ju extremt nischade, säger Camilla Jonsson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.