Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Charter har en Sällskapsresan-stämpel"

Publicerad: 2 Januari 2009, 12:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Fritidsresors marknadschef Niklas Zhovnartsuk berättar om varför bolaget deltar i TV4s nya serie Semesterresan.


Som Dagens Media tidigare rapporterat ska TV4 under våren visa programmet Semestersvenskar, som följer ett antal reseledare från Fritidsresor. Både kanalen och resebolaget vägrar dock att kommentera hur uppgörelsen ser ut.

- Den delen kommenterar vi aldrig, det är mellan oss och produktionsbolaget, säger Niklas Zhovnartsuk.

Varför gör ni detta?

- Thailand är ett av våra viktigaste resmål och vi är Nordens största researrangör till landet. Vi har under en tid fört diskussioner med TV4 om hur man kan göra ett reseprogram i ny form och detta är ett bra format, säger Niklas Zhovnartsuk.

Vad hoppas ni få ut av programmet?

- Att lyfta fram Thailand och skapa ännu mer hajp runt landet samt att det blir ett omtyckt format som attraherar kunder till oss.

Men tanken är också att visa upp en lite annorlunda bild av charterresor, säger han:

- Själva begreppet charter har haft olika klanger genom åren men en liten Sällskapsresanstämpel lever kvar. Vi vill visa upp hur det ser ut i dag, det handlar ju mer om semesterresande än traditionell charter.

Viking Line har tidigare sagt till Dagens Media att en tanke med Färjan var att serien skulle hjälpa till att tvätta bort Finlandsbåtarnas fyllestämpel. Men under säsongen fylldes kvällspressen med bilder och tv-klipp på berusade människor. Niklas Zhovnartsuk är inte orolig för svarta rubriker.

- Programmet visar olika typer av resenärer som är på semester och då händer det en väldig massa olika saker. Det är skillnad på att åka till Thailand och Åland, men visst, det finns så klart både fram och baksidor på allt, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.