Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Charkjätten Sardus byter Althén & Co mot Goss

Publicerad: 24 Januari 2007, 14:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Livsmedelskoncernen Sardus, med en årlig omsättning på 2 miljarder kronor har valt ny reklambyrå. Althén & Co får gå och Goss tar över.


- Sardus kommer tillhöra klustret av större kunder hos oss. De har många trevliga produkter som Arboga Pastej och Lönnebergaskinka som vi kan göra ett bra arbete med, säger Stig Lundstedt, vd på Goss.

Sardus letade efter en byrå som kunde hjälpa företaget att profilera sina varumärken på en marknad där EMV hela tiden växer i styrka och prispress är dagens agenda.

- Vill man vara kvar på marknaden måste man skapa sitt eget existensberättigande. Vi ser det som en utmaning och jätterolig uppgift.

Goss har ännu inte fått något uppdrag av Sardus.

- Vi fick det definitiva beskedet förra veckan och ska ha ett planeringsmöte vecka 6.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.