Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Cervera expanderar med inspiration

Publicerad: 14 November 2008, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Inspiration är ledordet i Cerveras nya varumärkesplattform. Inom kort lanseras ett förändrat butikskoncept i tre butiker. Även övrig kommunikation ska få sig ett lyft framöver.


- Vi har en expansiv plan framför oss med fokus på att öppna dubbelt så många butiker och fördubbla vår omsättning, säger Håkan Filipsson, vd på Cervera i ett pressmeddelande.

Cervera frågade 2.000 personer om vad de tyckte om kedjan och det var en utgångspunkt för den nya varumärkesplattformen. Bolaget har tagit fram den tillsammans med Identity Works.

- Vår position är att vara specialister inom kvalitetsprodukter för kök och matplatsen, men vi har inte fått ut det ordentligt. Vi har varit väldigt funktionella med fokus på sortiment och priser. Nu vill vi tillföra emotionella värden. Inspiration är vårt nya starka kärnvärde, säger Kajsa Borgqvist, marknadschef på Cervera.

Förut om ett nytt tänk i butikerna, signerat New Store Europe, ska personalen utbildas i säljteknik och i att arbeta utifrån det nya varumärket. Kataloger och annonser ska även bli mer inspirerande.

- Vi kommer framför allt att satsa på butikerna som en viktig kanal för att locka in folk till oss, säger Kajsa Borgqvist.

Starring står bakom en ny hemsida som lanseras i december.

- Där kommer vi att arbeta med inspiration och dela med oss av vår kunskap om kök och matplats. Vi tittar också på nya typer av samarbeten med till exempel våra varumärken, bland annat på webben, säger Kajsa Borgqvist.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.