Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Cell Network-chef blir marknadschef på Dramaten

Publicerad: 3 Januari 2002, 13:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Ellinor Bollman blir ny marknadschef på Dramaten. Hon kommer närmast från posten som kommunikationsdirektör hos IT-konsulten Cell Network.


Den viktigaste uppgiften på Dramaten är enligt Ellinor Bollman "att se till att den behåller sin position som nationalscen". Men hon har även ett väl definierat försäljningsmål.

- Vi ska förstås dra fulla hus med folk i rätt målgrupp, det vill säga i åldern 25-40 år. Vi jobbar på regeringens uppdrag och ska leva upp till det.

Vad tar du med dig från Cell Network?

- Det är så väsenskilt att det inte riktigt går att jämföra med Dramaten. Här handlar det om en arbetsplats med en gammal tradition. På Cell var det mycket unga människor och inte så mycket tradition. Mitt mål när jag slutade på Cell var att göra någonting väldigt annorlunda och då är Dramaten rätt ställe, säger Ellinor Bollman.

Ellinor Bollman efterträder Ulf Kjell Gür som jobbat som tillförordnad marknadschef. Han går nu tillbaka till egen konsultverksamhet.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.