Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Cecilia Strandell ny mediechef på P&G

Publicerad: 9 Mars 2001, 11:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Cecilia Strandell tar över efter Michael Hollesen som mediechef för Procter & Gamble Nordic. Hon har varit biträdande mediechef sedan hösten 1999.


Vad innebär det för dig att blir mediechef?

- Mer jobb (skratt). Till att börja med går vi från en medieavdelning med två

personer till en. Min tjänst kommer inte att tillsättas med omedelbar verkan.

Det här har skett ganska snabbt och jag känner att innan vi kan tillsätta en

person vid sidan av mig, vill jag ha en klar uppfattning av vad jag ska göra

och vad den personen ska göra.

Du blir chef för en av landets största mediebudgetar. År 2000 investerade ni

221 miljoner kronor brutto enligt Sverigebarometern. Tv är fortfarande störst

med runt 200 av dessa miljoner. Tänker du förändra mediemixen?

- Visst finns det möjligheter att ändra den, men i slutändan är det frågan om

vad man får tillbaka. Jag kan se att det finns möjligheter att göra vissa

förändringar i mediemixen men det är ingenting som kommer att ske med omedelbar

verkan för att jag har tagit över.

Kan du precisera hur mediemixen kan förändras?

- Våra konsumenters mediebeteende blir allt mer fragmenterat, det blir svårare

att ha en pågående kommunikation. Man kan inte trava på i ullstrumporna och

fortsätta med sådant som fungerat. Man måste tänka om, tänka smartare och tänka

på konsumenten, eller rättare sagt som konsumenten. Det kommer att styra

eventuella förändringar i mediemixen.

När börjar du?

- Jag började i onsdags.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.