Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carlsberg i sommaroffensiv för Pripps Pure

Publicerad: 11 April 2008, 15:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Med kampanjtemat Beach 2008 gör Carlsberg en marknadsföringsoffensiv inför sommaren för light-ölet Pripps Pure. Första steget är omfattande programsponsring på TV3 och Kanal 9.


Kampanjen ska flagga för sommaren som enligt Carlsberg är en högtid för Pripps Blå. Men öl och beach 2008 går inte väl ihop och därför är det light-varianten pure som lyfts fram. Till sommaren lanseras också en ny variant av Pripps Pure.

- Det är Pripps Pure Sommar 2008, som lanseras på burk. Den kommer att ligga perfekt där till sommaren, säger Anders Tegenkvist, marknadsdirektör på Carlsberg.

Marknadsföringen av ölet sker genom programsponsring på TV3 och Kanal 5 med start på måndag.

- Vi har inte valt ut några specifika program utan ska synas i samband med en massa olika program.

Kampanjen för Pripps Pure pågår april och maj ut. I juni i samband med Fotbolls-EM fokuserar Carlsberg i stället på "sportvarumärkena" Carlsberg och Falcon. Under juli och framåt är det vanliga Pripps Blå som ska marknadsföras med tv-reklam.

- Men den kampanjen kan jag inte berätta något om för tillfället.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.