Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Carl Wåreus lanserar Friends Arena

Publicerad: 21 Augusti 2012, 05:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Carl Wåreus lämnade DDB Stockholm i maj i år. Nu berättar han för dagensmedia.se att han jobbar tillsammans med Friends Arena.


Ämnen i artikeln:

Carl Wåreus

I maj lämnade Carl Wåreus DDB Stockholm med omedelbar verkan. Anledningen, sa Carl Wåreus då, var att han inte tyckte att jobbet osm vd på byrån var rätt för honom.

Nu berättar han för dagensmedia.se att han för närvarande jobbar med lanseringen av Friends Arena.

– Jag kan berätta att jag hjälper Friends Arena med lanseringen som sker 27 oktober. Tillsammans med deras övriga byråpartners hjälper jag till med mer komplexa mediesamarbeten. Jag arbetar ihop med bland annat Berntzon Bylund, som är huvudbyrå, men utifrån konsultbasis och bara för detta projekt, säger han.

Han vill inte gå in på exakt vad arbetet innebär, men säger att den största utmaningen är publiken.

- Det kommer att bli en otroligt spännande lansering av arenan. Det är ett stort jobb att fylla arenan så att det blir en stark start. Flera event nästa år är redan slutsålda, men det är förstås mycket viktigt att få en starkt start och lansering, säger han.

Vad ska du göra efter detta uppdrag?

– Det vet jag inte ännu. Jag tackade ja till detta på grund av att uppdraget är tidsbegränsat.

Varför väljer du tidsbegränsade uppdrag?

– Jag arbetar med tidsbegränsade uppdrag för att hålla mig öppen för saker på mer permanent basis. Eller så kanske jag fortsätter jobba som konsult. Jag vet inte exakt hur jag kommer att göra, jag har inte jobbat på detta sätt tidigare.

Vad ska det till för att du ska välja något på en mer permanent basis?

– Det är svårt att bedöma exakt vad jag letar efter, det är individuellt beroende på arbetsplatsen. Men jag letar, som jag sagt tidigare, mer på kund- eller medieägaresidan.

Läs mer om Friends Arena i DM Plus:

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Carl Wåreus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev