Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carat tar SBAB från CIA

Publicerad: 11 Februari 2000, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Bostadslåneföretaget SBAB byter mediebyrå från CIA Media Marketing till Carat. Samtidigt byter företaget reklambyrå från Garbergs till TBWA.


- Vi hade kunnat ha kvar CIA, men jag märkte att personkemin skulle stämma

bättre i den nya konstellationen. Vi valde först reklambyrå, därefter

mediebyrå, säger Lars Bergstig, informationschef på SBAB.

SBAB köper medieutrymme för 10-12 miljoner kronor i år.

- Vi har goda erfarenheter av TV och ska försöka baxa in det i vår slimmade

budget. Utomhus ska vi också använda och fackpress för att nå villaägare.

På måndag startar SBAB en större kampanj i TV4 och storstadspressen.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.