Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carat tar Nobia från IUM

Publicerad: 22 Januari 2009, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Köksföretaget Nobia, vars varumärken inkluderar Marbodal, HTH och Poggenpohl, har valt ny mediebyrå.


Efter tre månaders pitchande står det klart att det blir Carat som vinner Nobias europeiska konto.

- Det är framför allt Marboldal och HTH som är aktiva i Sverige. Vi ska hjälpa dem med traditionella mediebyråuppgifter, säger Magnus Lindholm på Carat.

I Sverige jobbade Nobia tidigare med Initiative Universal. Uppdraget gäller marknaderna i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Österrike och Frankrike.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.