Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carat tappar SBAB

Publicerad: 23 November 2001, 11:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Bolåneinstitutet SBAB går från mediebyrån Carat till OMD. Samarbetet inleds vid årsskiftet.


Bytet motiverar SBABs marknadskommunikationschef Marianne Lundgren-Précenth med

att företaget "ser lite större resurser i OMD".

- OMD kommer att bli mer av en strategisk partner. För oss är det väldigt

viktigt att även en mediebyrå tänker i kreativa banor, säger Marianne

Lundgren-Précenth.

Relativt medietunga SBAB har under året arbetat med ett antal uppmärksammade

medieval, bland annat har bolåneinstitutet öppnat kontor i annonspelare. Den

kreativa inriktningen ska enligt Marianne Lundgren-Précenth även

fortsättningsvis vara SBABs signum.

- Men vi är mitt uppe i arbetet med vår fortsatta inriktning och har inget

konkret klart ännu.

Mediebudgeten för kommande år vill hon inte heller avslöja.

- Det är inte klart hur mycket pengar det kommer att röra sig om, säger hon.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.