Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Carat Sverige lanserar Vodafone

Publicerad: 6 Februari 2001, 07:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Europolitan Vodafone sa upp sin mediebyrå Message Plus och reklambyrå Hall & Cederqvist igår. Europolitan säger att en upphandling ska genomföras. Men det är redan klart att Carat Sverige ska sköta lanseringen av Vodafone i Sverige.


Vodafone jobbar med Carat och reklambyrånätverket Rönnberg McCann

internationellt, men att de skulle bli samarbetspartners även i Sverige

dementerar Europolitans reklamchef Marie Stenberg-Bark. Johan Eidmann, vd för

Carat Sverige, säger dock att de redan har fått uppdraget att sköta kampanjen

kring Europolitans namnbyte till Vodafone.

- Det stämmer. Vi arbetar med namnbyteskampanjen. Det ska bli kul att jobba med

ett av Sveriges starkaste varumärken, säger han.

Marie Stenberg-Bark påpekar att detta inte innebär att Carat Sverige är

självskriven som Europolitans nya mediebyrå i övrigt.

- Det ska genomföras en upphandling, säger hon.

Eva Wisten

Adam Engström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.